Guide: Hvordan SEO kan bidra til å vokse virksomheten din

Informasjon

Artikkel av: Aron

Categories

Utviklingen av netthandel begynner å gi mange bedrifter muligheten til å vise frem sine produkter til prospekter og eksisterende kunder. De fleste selskaper begynner til og med å omfavne denne forretningsmodellen på grunn av inntektsgenererende potensialer. Det har faktisk blitt sagt at i de neste 10 årene vil over 80% av bedriftene utføre sine aktiviteter på nettet. 

Det store problemet

Problemet er ikke å sette din egen virksomhet på nettet. Spørsmålet er hvilken metode for trafikkgenereringsstrategi som er best for bedriften. Det er hard konkurranse om betalt annonsering blant de store bedriftene. De fleste av disse selskapene bruker millioner av kroner på reklame hver måned. Dette betyr at en SMB bedrift kan bli presset ut fort når det kommer til betalt annonsering om en ikke kombinerer strategier. 

Bruk av betalte annonser som din eneste digitale markedsføringsstrategi kan skade bedriften din mer enn det vil hjelpe. Heldigvis er det flere måter å bringe målrettet trafikk til nettstedet ditt uten å måtte betale store summer. Den viktigste strategien er gjennom riktig søkemotoroptimalisering.

Om du fortsatt prøver å finne ut hva dette handler om, les videre i dette innlegget nedenfor. Vi inkluderer de essensielle innen SEO, inkludert hvordan det kan bidra til å vokse din digitale virksomhet i dag.

Hva er SEO?

SEO står for søkemotoroptimalisering. Det handler i utgangspunktet om å ha nettstedene dine rangert på søkemotorer som Yahoo, Google og Bing. Fokuset er alltid å fokusere på noen litt mindre konkurransedyktige søkeord og rangere svært høyt for dem blant søkemotorer. Det er en prosess der du bestemmer deg for å optimalisere innholdet på nettstedet ditt ved å målrette deg mot noen spesifikke søkeord. Når du gjør søkemotoroptimalisering bra, vil du rangere høyere på søkemotorer. 

Ved bruk av søkemotoroptimalisering genererer du også organisk trafikk i stedet for betalt trafikk til nettstedet ditt. Det vil si at du ikke betaler for slik trafikk. I stedet har du målrettet noen søkeord og optimalisert innhold på nettsiden din. Brukere som besøker deg gjennom organisk trafikk, har også større sjanse i å besøke nettsiden din igjen, og ta en handling på ditt nettsted.

Søkemotoroptimalisering kan sees fra to store perspektiver. Det er off-page og on-page SEO. Off-page SEO innebærer bare de tingene du gjør utenfor nettstedet ditt for å bli rangert. Det kan være å bygge backlinks, få innlegget ditt lagt ut på troverdige nettsteder og mer. On-page SEO handler om ting du kan gjøre på selve nettsiden for å rangere høyere. Dette kan være optimalisering av søkeord, beskrivelser, merkevare, bilder, hastighet og innhold.

Hvorfor bry seg om SEO?

Det er mange grunner til at du bør vurdere søkemotoroptimalisering som din valgte digitale markedsføringsstrategi. Den mest åpenbare grunnen er at betalte annonser blir dyrere. Tiden der betalte annonser fra Google nesten var gratis er over. Ting endrer seg fort i digital markedsføring, og du trenger noe som har vist seg å være mer pålitelig. Selv en plattform som Facebook øker i pris når det gjelder annonsekostnader.

Årsaken til denne negative utviklingen er ganske enkel at flere og flere bedrifter konkurrerer om reklameplass. For å konkurrere med de største bør en ha økonomisk makt. Det er heller ikke noen garanti for at du får salg når folk begynner å besøke nettstedet ditt fra slike betalte annonser. Dette er grunnen til at søkemotoroptimalisering blir løsningen når det gjelder effektive trafikkgenereringsmetoder.

 

Hvordan SEO kan hjelpe bedriften din med å vokse

Nedenfor er noen av måtene som søkemotoroptimalisering kan bidra til å gi en boost til din bedrifts digitale markedsføringsstrategi. 

1 – Generering av målrettet trafikk

Dette er en av grunnene til at SEO blir veldig populært. Det bidrar til å sikre at folk som besøker nettstedet ditt, har problemer knyttet til søkeord du målretter mot. Du målretter for eksempel mot et søkeord som for eksempel «Beste måte å lære nytt språk». Folk som søker etter et slikt søkeord, ser innholdet på nettstedet ditt, noe som hjelper deg med å forhåndselge det du tilbyr mye lettere.

2 – Tillitsbygging

For at en digital virksomhet skal vokse utover sin nåværende tilstand og bli konkurransedyktig, må det være tillit. Med andre ord, potensielle kunder og kunder må kunne stole på merkevaren din. En av de beste måtene å bygge tillit på er gjennom søkemotoroptimalisering. Ved å publisere innlegg med jevne mellomrom som gir verdi til dine besøkende, vil dette skape ett godt forhold.

3 – Langsiktig omsetning

Det stemmer at det tar tid for å komme i gang med SEO. Med andre ord, De som har ansvar nettsiden må gjøre mye arbeid før nettstediden kan rangere på første side av søkemotorer. Hemmeligheten er alltid å se på det store bildet. Dette er det faktum at SEO har langsiktige belønninger som betalte annonser ikke har.

For eksempel, etter å ha rangert høyt, kan nettstedet ditt generere stabil inntekt i årevis uten at du trenger å løfte en finger. Så lenge folk søker etter slike søkeord, vil nettstedet ditt være det første som blir besøkt. Betalte annonser krever at du stadig bruker penger for at tilbudene dine skal bli sett. Søkemotoroptimalisering er altså en strategi som kan være til nytte for din digitale virksomhet på lang sikt.

Konklusjon

Basert på de ovennevnte, er det åpenbart at søkemotoroptimalisering er en utrolig viktig digital markedsføringsstrategi. Fordelene kan hjelpe din bedrift til å bli svært konkurransedyktig.

 

Har du ytterligere spørsmål om SEO?

Hvis du ikke fikk svar på det du lurte på, kan du alltid sende oss en e-post så skal vi hjelpe!

E-post: [email protected]

Artikler

Relaterte artikler

Close